Delivering midwifery concepts to undergraduate nursing students: a comparison study of the online flipped learning with the traditional in-class pedagogy

รหัสอ้างอิงมหาวิทยาลัย : พยบ-67-16
รหัสอ้างอิง วช. : -- ไม่ระบุ --
สถานะการดำเนินการ : ดำเนินการเสร็จสมบูรณ์แล้ว
วันที่ดำเนินการ : 1 มิถุนายน 2562 ถึง 31 ธันวาคม 2563
ส่วนที่ 1 ข้อมูลทั่วไป
ข้อมูลทั่วไป ภาษาไทย :
หัวข้อ : Delivering midwifery concepts to undergraduate nursing students: a comparison study of the online flipped learning with the traditional in-class pedagogy
บทคัดย่อ :

ไม่มี

คำสำคัญ : ไม่มี
ข้อมูลทั่วไป ภาษาอังกฤษ :
Title : Delivering midwifery concepts to undergraduate nursing students: a comparison study of the online flipped learning with the traditional in-class pedagogy
Abstract :

The 2020 pandemic offered an exceptional opportunity for a “natural experimentation” to compare the effectiveness of teaching the midwifery course to the nursing students in flipped learning online model with the traditional classroom teaching. Course data were retrieved and analyzed using appropriate statistical techniques. Students' achievement scores in the flipped learning online model were statistically significantly higher than those in traditional model (178.62 vs. 171.96; P = .042). The difference in the course evaluation scores between the two models did not reach the level of statistical significance (4.21 vs. 4.31, P > .05). The flipped learning model was ranked lower for the appropriateness of learning time and workload outside the class. The lower ranking could be confounded by students’ mental health and frustration due to confinements to their dormitory rooms and isolation from their peers. More research must be conducted to discern the best didactic technique for nursing students. ? 2021 Organization for Associate Degree Nursing

Keyword : chievement Scores; Midwifery; Online Flipped Learning
รูปแบบงานวิจัย : งานวิจัยเชิงปริมาณ
ประเภทงานวิจัย : การพัฒนาทดลอง
สาขางานวิจัย : สาขาวิทยาศาสตร์การแพทย์
กิจกรรมที่เกี่ยวข้อง : กิจกรรมด้านการวิจัย
Road map : -- ไม่ระบุ --
ส่วนที่ 2 ประเภทโครงการวิจัย
โครงการเดี่ยว
ส่วนที่ 3 ลักษณะโครงการวิจัย
โครงการใหม่
ส่วนที่ 4 ข้อมูลเจ้าของผลงานวิจัย
 รายชื่อนักวิจัยตำแหน่งนักวิจัยสัดส่วน (%)ประเภทนักวิจัย
1 ผู้ช่วยศาสตราจารย์จริยาพร ศรีสว่าง
ประเภทบุคคล : บุคลากรภายใน     กลุ่มนักวิจัย : วิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี
หน่วยงานต้นสังกัด : คณะพยาบาลศาสตร์
ผู้วิจัยร่วม
5 นักวิจัยรุ่นเก่า
ส่วนที่ 5 แหล่งทุนสนับสนุนงานวิจัย
 ปีงบประมาณ / วันที่รายละเอียดแหล่งทุนจำนวนเงิน (บาท)
1
ปีงบประมาณ : 2567
1/10/2566 ถึง 31/12/2563
ประเภทแหล่งทุน : ทุนส่วนตัว ส่วนตัวของผู้วิจัย
0.00
   รวมจำนวนเงิน : 0.00
ส่วนที่ 6 การนำเสนองานวิจัย
ไม่มีข้อมูลการนำเสนองานวิจัย
ส่วนที่ 7 การตีพิมพ์เผยแพร่
วันที่ดำเนินการรายละเอียดน้ำหนักการตีพิมพ์
1 เมษายน 2565
วารสารที่ตีพิมพ์ : Teaching and Learning in Nursing
ฉบับที่ :
หน้า :
ระดับการนำเสนอ : ระดับชาติ
เจ้าของวารสาร : Elsevier
1
ส่วนที่ 8 การอ้างอิงงานวิจัย
วันที่ดำเนินการรายละเอียด
20 กุมภาพันธ์ 2567
เจ้าของงานวิจัยที่นำไปอ้างอิง : Seda Kavaz & Omer Kocak
ส่วนที่ 9 การนำงานวิจัยไปใช้ประโยชน์
ไม่มีข้อมูลการนำงานวิจัยไปใช้ประโยชน์
ที่อยู่การติดต่อ
กองเทคโนโลยีดิจิทัล สำนักงานมหาวิทยาลัย
มหาวิทยาลัยแม่โจ้ เลขที่ 63 หมู่ 4 ตำบลหนองหาร อำเภอสันทราย จังหวัดเชียงใหม่ 50290
โทรศัพท์สอบถาม
งานประชาสัมพันธ์ มหาวิทยาลัย 0-5387-3000
ระบบสารสนเทศสำหรับนักศึกษา 0-5387-3457
ระบบสารสนเทศสำหรับบุคลากร 0-5387-3285
ERP Maejo University - All Rights Reserved 2023